مرکز وسیله نقلیه داشبورد اندروید استفاده

مرکز: وسیله نقلیه داشبورد اندروید استفاده دریافت بلوتوث برنامه ماشین اتصال

گت بلاگز اخبار اجتماعی ‎ یوتیوب سلامتش به‌مراتب زیاد از برخي شبكه هاست، ولی در کشور ما بسته است/ سر

محمدجواد آذری جهرمی، جوانترین وزیر کابینه هست. با این حال سابقه چند ساله او در شرکت ارتباطات زیرساخت و پشت معاونت وزیر در دولت قبل باعث شد تا با تجربه مورد نیاز

‎ یوتیوب سلامتش به‌مراتب زیاد از برخي شبكه هاست، ولی در کشور ما بسته است/ سر

جهرمی: ‎ یوتیوب سلامتش به مراتب زیاد از برخي شبكه هاست، ولی در کشور ما بسته است/ سرعت دانلود در کشور را به ۲۰ مگابیت بر ثانیه می رسانیم

عبارات مهم : اشتغال

محمدجواد آذری جهرمی، جوانترین وزیر کابینه هست. با این حال سابقه چند ساله او در شرکت ارتباطات زیرساخت و پشت معاونت وزیر در دولت قبل باعث شد تا با تجربه مورد نیاز بر صندلی صدارت تکیه بزند.

در نخستین روزهای مدیریت او بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با او در خصوص برنامه هایش در دولت دوازهم و مباحث روز این حوزه به گفت و گو نشستیم.

‎ یوتیوب سلامتش به‌مراتب زیاد از برخي شبكه هاست، ولی در کشور ما بسته است/ سر

اهم برنامه هایی که در چهار سال آینده دنبال خواهید کرد، چه خواهد بود؟

فعالیت مهم ما که آقای مدیر جمهور هم پیگیر آن هستند و به عنوان یک موضع مهم مطرح شده، بحث و توسعه اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات هست. آن چیزی که از آمار برمی آید این است که در کشورهای درحال توسعه از اشتغال کل بخش ها در درون آن کشورها سهم فناوری اطلاعات ۱.۸۷ درصد است و در کشور ما این میزان ۰.۲ درصد است و این یک خبر خیلی خوب دارد و آن یعنی ما بازار خیلی خوبی جهت توسعه خدمات داریم و یک پتانسیل بسیار مناسب جهت توسعه اشتغال در درون کشور در عرصه فناوری اطلاعات داریم.

خب اقداماتی که در دولت یازدهم جهت توسعه زیرساخت ها انجام شد بسیار مؤثر بود که الان این آمادگی را داشته باشیم که از این وقت بهره ببریم. در برنامه ششم به دولت ابلاغ شده است که هر سال ۹۵۰ هزار شغل باید ایجاد شود و سهمی که جهت بخش آی.سی.تی در نظر گرفته شده است سالی ۱۶۰ هزار شغل هست. این هم دوباره توصیه ای است که بر این مسئله دلالت دارد که ما ظرفیت و پتانسیل خوبی جهت توسعه اشتغال داریم.

محمدجواد آذری جهرمی، جوانترین وزیر کابینه هست. با این حال سابقه چند ساله او در شرکت ارتباطات زیرساخت و پشت معاونت وزیر در دولت قبل باعث شد تا با تجربه مورد نیاز

حالا توسعه اشتغال یک ابزارهایی دارد و ما همه برنامه هایمان ذیل این حوزه تعریف شده است هست، یعنی همه را به این نشانه انجام می دهیم که از نهایی منجر به ایجاد خدمات و توسعه اشتغال شود. خود این توسعه اشتغال باعث می شود خدمات توسعه پیدا کند و خدمات بر روی بستر شبکه ملی اطلاعات صورت می گیرد، خود این توسعه خدمات باعث تولید محتوای زیاد می شود و عملاً ما به شاخص، شاخص های موردنظر جهت بحث شبکه ملی اطلاعات هم با همین چارچوب می رسیم.

ما درواقع کیفیت سرویس های ارتباطی را اصلاح ببخشیم، درواقع تعرفه را مناسب سازی کنیم و مدلش را عوض کردن داده و این که شکاف دیجیتال را کم کردن دهیم و مناطق کمتر توسعه یافته، به خصوص روستاها را درواقع جهت این توسعه مدنظر قرار بدهیم؛ و همه این ها ذیل همین عنوان ایجاد شغل قرار می گیرد. ولی مباحث دیگری هم ما در کنارش داریم؛ بحث اصلاح نظام های حقوقی با کمک مجلس محترم جهت این که از کسب وکارهای نوپا در درون کشور حمایت کنیم و موانع تولید این ها را برداریم و به شاخص هایی جهت صادرات برسیم. این ها جز مواردی است که درواقع ما در دستور کار پیگیری مان است و انشاالله جهت این ها برنامه ریزی کردیم که به شاخص های مورد نیاز برسیم.

یکی از اتفاقات خوب در دولت یازدهم زیاد کردن سرعت اینترنت در کشور بود و خوابیدن که فراهم آمد و مشاغل جدیدی که در حوزه ICT هستند بتوانند در این حوزه فعال شوند. برنامه ای دارید که در دولت دوازدهم که این سرعت زیاد کردن پیدا کند، در جدول جهانی که نگاه می کنیم ما رتبه های متوسطی در این زمینه داریم؟

‎ یوتیوب سلامتش به‌مراتب زیاد از برخي شبكه هاست، ولی در کشور ما بسته است/ سر

بله خب، آن چیزی که درواقع ما ابتدا تحویل گرفتیم شاخصی به اسم شاخص پهنای باند به ازای هر شهروند و آن شاخص در ابتدای دولت یازدهم یک کیلوبیت بر ثانیه بود و آن شاخص درواقع صورت کسرش حاکی از میزان پهنای باند موجود بین الملل دارد به تعداد شهروندان و امروز این شاخص به ۳۵ کیلوبیت بر ثانیه رسیده یعنی ۳۵ برابر شده است است و ما ظرفیت دایره بین اللی مان امروز از ۷۲ گیگ به ۲.۵ ترابیت بر ثانیه رسیده. خب این شاخص و مشخصه رشد درواقع یک توسعه ۳۵ برابری به لحاظ این شاخص داشت.

ولی در منطقه همین رتبه ها الان بعضی کشورها حدود ۸۰ هستند و بعضی دیگر در همین منطقه در رتبه ۶۰ قرار دارند. ما هنوز شاخص مطلوبی در این حوزه نداریم؛ واقعیت این است که جهت این که به این حوزه برسیم موانعی داریم یکی از موانع جدی ما بحث فیبر درون شهری ما هست. خب امروز محدودیت وجود دارد باید این مسئله برطرف بشود و دوم مدیای دسترسی است.

محمدجواد آذری جهرمی، جوانترین وزیر کابینه هست. با این حال سابقه چند ساله او در شرکت ارتباطات زیرساخت و پشت معاونت وزیر در دولت قبل باعث شد تا با تجربه مورد نیاز

روی سیم های مسی فعلی که امروز جهت سرویس ADSL استفاده می شود حداکثر ظرفیتی که می تواند درواقع به خود تخصیص داده شده است بدهد زیاد از ۱۶ مگابیت بر ثانیه نیست و باید تکنولوژی هایمان هم حوزه خانگی اوج ببریم. توصیه بعدی در حوزه گوشی تلفن همراه است که تعارضات جدی در واقع بین گزینش سایت های مخابراتی وجود دارد و آن این است که اگر در مناطق متراکم می خواهد سرویس بهتری دریافت شود باید تعداد آن سایت اوج برود خب این ها تعارض وجود دارد و معمولاً به علت این که مردم حساسیت دارند اجازه نمی دهند سایت زده بشود و تعامل خوبی بین اپراتورها و شهرداری نیست.

در حوزه گوشی تلفن همراه هم این مسئله باعث می شود که یک مقدار زیادی سرعت خدمات درواقع دست شرایطی بیفتد که مطلوب نباشد و البته امروز میانگین سرعت دانلود در کشور ما بنا بر آمارها بین ۶ تا ۸ مگابیت بر ثانیه هست؛ و برنامه ای که ما دادیم گفتیم میانگین سرعت را در آخر چهار سال به ۲۰ مگابیت بر ثانیه می رسانیم؛ ولی باید این پرسشها را حل کنیم و این اشکالاتی که الان وجود دارد را باید تعامل مناسبی باز شهرداری ها به وجود بیاوریم و بحث فیبر درون شهری و سرویس های تازه مثل سرویس «فایبرتو» دهیم و یا «فایبرتودلبیلدینک» را توسعه دهیم که سرعت دسترسی مردم اوج برود و این باید انجام شود چراکه خیلی از سرویس های ویدئویی که بستر توسعه بر روی شبکه ملی اطلاعات هم هستند نیاز به سرعت بالاتر دارند و ما امروز این سرعت ها را پاسخگو نیستیم و این جزو برنامه های ما است و اگر ما بخواهیم درواقع بخش را توسعه بدهیم چاره ای نداریم که به این حوزه ها توجه خاص بکنیم.

‎ یوتیوب سلامتش به‌مراتب زیاد از برخي شبكه هاست، ولی در کشور ما بسته است/ سر

ضریب گوشی در کشور ما به نظر می رسد ضریب مناسبی دارد و اپراتورهای موجود هم حالا مسابقه هایی با همدیگر دارند که گاهی به نظر می رسد با هم هماهنگی هایی صورت می دهند که فشارشان به مردم زیاد می شود. به نظر شما اوضاع اپراتور گوشی الان در کشور ما چطور است و به نظر شما می شود این ها را ارتقا داد و بهتر کرد؟

خب اپراتورهای گوشی درواقع از چند بُعد مسئله ارزش قابل بررسی است و یک بحث، بحث سرعت بود که در سؤال قبل جواب دادم. یک بحث، بحث نظارت بر این ها است و درواقع شکایت هایی که گاها مردم از کیفیت سرویس و امثال آن و کم فروشی مباحث این چنینی دارند و خب طبیعتاً یک بازار بسیار گسترده ای است و ما بر نظارت بر این ها در سیکل سابق یک سری نقاط ضعف داشتیم، استراتژی بنده اینجا این است که ما نظارت مردم بر مردم را نیرومند کنیم. یعنی بیایم این گزارش هایی که به ما می رسد و درواقع این گزارش هایی که داریم را منتشر کنیم و بگذاریم مردم حق گزینش داشته باشند و بدانند اوضاع اپراتورها چیست.

این که مردم مطلع باشند که چه اپراتوری به تذکرات و شکایات پیگیری می کند و برایش ارزش دارد و کدام برایش ندارد، خودش باعث می شود درواقع مردم در مسیر انتخابشان جهت بهره گیری از سرویس یک مسیر مطمئن تری را گزینش کنند و وظیفه ما این است که اطلاع رسانی کنیم و البته پیگیری هم بکنیم. حالا ما برنامه داریم که نخستین گزارشمان که شکایات حوزه کم فروشی است را منتشر بکنیم؛ که مردم از کدام اپراتور به ما زنگ زدند. بالاخره ما یک چارچوبی داریم و کانال ارتباطی با مردم داریم به اسم ۱۹۵ و مردم زنگ می زنند و گزارش هایشان را اعلام می کنند و ما آنها را منتشر می کنیم که مردم درواقع این شکایتی کم فروشی از این اپراتورها بوده و این قدر هم پیگیری شده است و این قدر جواب داده و بهتر است که ما از ظرفیت مردم جهت نظارت بر این اپراتورها استفاده کنیم و البته خودمان هم باید تقویت کنیم که طبیعتاً این کار را در دستور کارداریم که پیگیری کنیم.

امروز نارضایتی از اپراتورها به خصوص در مناطق شهری اوج است و آن چیزی که به ما می رسد و آن چیزی که به عنوان یک شهروند خود من هم درواقع با آن مواجه هستم و این هم دلیلش توسعه هایی است که این ها دارند هم وقت می دهند یعنی عوض کردن و ارتقا شبکه از نسل دو به نسل سه و نسل چهار، درواقع عوض کردن مدل طراحی سلولی شبکه ها، عوض کردن بردها، این ها باعث شده است که درواقع یک مقدار شبکه اوضاع استقرایی خودش را از دست بدهد و در حالت گذرایی قرار بگیرد و ما باید تلاش کنیم و به اپراتورها کمک کنیم و وقت گذار را پایین بیاوریم و حقوق مردم را پیگیری کنیم تا این کیفیت بهتر بشود.

یکی از نکات قوت دولت یازدهم اصرار بر حفظ اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … بود. البته در مواقعی هم بود که دستگاه های دیگر دوست داشتند بعضی فیلترینگ ها صورت بگیرد. به نظر می رسد تعدد تصمیم گیری در مورد مصادیق فیلترینگ اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … وجود دارد، چه برنامه ای جهت این دارید؟ پرسش دیگرم هم در مورد برطرف فیلتر بعضی از اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … است که سالهای دور فیلتر شدند؛ از جمله توییتر و یا یوتوب، این ها چه وضعیتی پیدا می کنند؟

یکی از نکات مثبت در کشور این است که از نظر های متفاوت درواقع به مباحث نگریسته شود. طبیعتاً یکی از منظر اقتصادی نگاه می کند و یکی از منظر اجتماعی نکاه می کند و یکی از منظر فرهنگی نگاه می کند این که هرکسی با نظر خودش نگاه کند اشکال ندارد باید حرف های متفاوت را شنید و از صحبت های متفاوت بهره گرفت و این خودش یک وقت است و آن مرجع تصمیم گیری در کشور متفاوت نیست یعنی خیلی درواقع مراجع متفاوت نیستند، مراجع تصمیم گیری در این حوزه به صورت خاص آن چیزی که در قانون آمده کارگروه تعیین مصادیق می کند. خب طبیعتاً کارگروه تعیین مصادیق در خصوص مصادیق تصمیم گیری می کنند اختیاری قضات دارند که می توانند به مسدودسازی بنا بر استدلال قضایی که دارند حکم بدهند.

البته اینجا اختلاف وجود دارد که آیا یک قاضی شهرستان می تواند یک سرویس عمومی در کشور را پالایش کند و یا آیا دستگاه قضایی می تواند به استناد پیشگیری از جرم بیاید این سرویس را به صورت کلی ببندد این ها مباحث حقوقی است و سؤالاتی وجود دارد ولی اصل مطلب این که کسی ناقض اختیارات حقوقی و قضایی قضات محترم و همچنین درواقع کارگروه تعیین مصادیق نیست و جهت هماهنگ سازی این مباحث یک مجموعه های متفاوت کشور در شورای عالی اینترنت در اطراف هم هستند و می توانند تصمیم گیری های بهتری انجام بدهند. درست است که عزم دولت بر این است که این فعالیت های اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … باشد و نگاهش هم بر این نیست که فرضاً یک عده ای بگویند که این اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … خیلی بد هستند و دولت بگوید من طرفدار بدی هستم نگاه این است که به صورت واقعی دیده می شود که درواقع فاز مثبت این شبکه ها و تأثیرات مثبت این شبکه ها چیست و تأثیرات منفی آن چه است و آیا تأثیرات مثبت از منفی زیاد است یا نه.

دولت هم اعتقاد دارد که بعضی انحرافات در آن اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … است و مبینیم و بنای ما درمجموع دولت این است که درواقع این انحرافات را مقابله کنیم و فاز مثبت را بگذاریم ادامه پیدا کند و درواقع همه مجموعه های نظام هم به این موضع اعتقاددارند و دیگر کسی شکی ندارد و شاید در آن ابتدا یک عده نگاهشان این بود، ولی الان دیگر کمتر کسی پیدا می شود که به کل این مقوله و عنوان مخالفت کند، البته نمی گویم نیست، است ولی در جمع عقلای کشور نیست. عزم ما بر این است که این فضا را درواقع حفظش بکنیم و از فرصتش استفاده بکنیم هر تکنولوژی یک وقت هایی یک تهدیداتی دارد هنر ما کم کردن تهدیدات و استفاده حداکثری از وقت ها هست؛ ولی در خصوص سرویس هایی که سابق پالایش شدند خب هرکدام درواقع به یک دلایلی بوده. شاید در یک فضایی این مسئله تبدیل شده است بود به یک مسابقه سیاسی که ما برطرف فیلتر کنیم یا نکنیم. ما باید تلاش کنیم که این پرسشها را از این فاز سیاسی خارج کنیم چون هنگامی که وارد معقولات سیاسی می شود حل کردن پرسشها خیلی مسئله می شود ما باید در یک فاز عقلانی این مسئله را مطرح کنیم بنشنیم در کشور در رابطه با این مباحث بحث بکنیم امکانات که این فضا می تواند جهت ما فراهم کند بسیار امکانات مثبتی هست.

امروز حالا البته من به ثقه و وثوق گزارش اطمینان صد در صد ندارم چون خودم بررسی نکردم ولی یک مطلبی به من دادند که من خواندم نوشته شده است بود که مثلاً از دید بررسی در دنیا شبکه ی مثلاً یوتیوب سلامتش بسیار به مراتب زیاد از اینستاگرام است حالا در کشور ما یوتیوب بسته است مثلاً اینستاگرام باز است خب حالا یک دوستی می گفت که بعد برویم اینستاگرام را ببندیم؛ نه با این نگاه نه، واقعاً بایستی بنشینیم یک اندیشه ای بکنیم و یک بحث فکری و درواقع معقولات این چنینی داشته باشیم که بتوانیم از ظرفیت این شبکه ها استفاده بکنیم. تلاش ما این خواهد بود که این همدلی را به وجود بیاوریم فضای سیاسی را از این پرسشها خارج بکنیم و در یک فضای عقلانی بنشینیم نسبت به مزایا و معایب این ها نگاه بکنیم. من که خودم حالا در توییتر فعالیت دارم و گاهاً با مخاطبین درواقع ارتباط برقرار می کنیم فضای بسیار خوب و سازنده و صریحی است هرچند در آن حرف های خیلی تندی می زنند ولی این حرف ها بالاخره جهت یک مسئول شنیدش واجب هست. خیلی خوب است که مسئولین حرف های مردم را بی پرده بشنوند حالا در فضایی که نمی شود رفت با تک تک مردم ارتباط گرفت ولی می شود در این فضا حرف ها را شنید حالا ممکن است این حرف ها گزنده باشند ممکن است که تند باشند.

بالاخره است دیگر و این گزارش ها جهت یک مدیر در کشور مورد نیاز هست. اگر شما بنا باشد که بنشینید در یک اتاق همه از شما تعریف و تمجید کنند قطعاً به انحراف می روی باید به جایی بروی که حرف ها را بهت بزنند بشنوی حرف مردم را بشنوی شما قرار است که به مردم خدمت کنی قرار نیست که به میز و به چهار نفر آدمی که دورت هستند خدمت کنی. این فضایی است که شما می بینید رهبری هم در این عرصه حضور دارند مدیر جمهور هم در این عرصه حضور دارند عقلای سیاسی کشور آمدند در این عرصه حضور پیدا کردند این یک وقت است خب حالا البته موضوعاتی هم به لحاظ عرصه ی فرهنگی وجود دارد نمی شود نسبت به این هم بی تفاوت بود حالا این جزوه دستور کارهای ما است و در حال پیگیری هستیم.

در چهار سال گذشته استارت آپ ها در کشور عزیزمان ایران رشد قابل ملاحظه ای داشتند. رشد استارت آپ ها را در حوزه های متفاوت می شود دید و می بینید که ظرفیت بالایی جهت ایجاد اشتغال دارند. ولی به نظر می رسد موانعی هم بر سر راهشان است ازجمله تحریم های بین المللی که چند وقت پیش اتفاق افتاد و بعضی از اپلیکیشن های ایرانی از روی اپ استور و به وسیله شرکت اپل از بین بردن شدند . به اضافه اینکه غیر از آن هم به نظر می رسد که در بعضی موارد تنظیم مقررات در این حوزه سکوت دارد و بین این استارت آپ ها و مشاغل سنتی اصطکاک هایی به وجود می آید. شما در این حوزه هم برنامه ای دارید؟

قطعاً جزوه برنامه های ماست. هنگامی که می گوییم اشتغال به وجود آید دولت که نمی تواند اشتغال به وجود بیاورد. بخش شخصی که می تواند با سرمایه گذاری و خلاقیت کار بکند همین ها هستند که ۵۰۰ هزار شغل را ایجاد می کنند همه ی همّ و غم باید در جهت حمایت از این استارت آپ ها باشد. اگر بخواهم کمی سیاسی صحبت کنم در این حوزه که مقداری به لحاظ عمومی ملموس شود، این است که ما خودمان هم در یک مقطعی از کشور می گفتیم که این استارت آپ ها در واقع عوامل نفوذ فرهنگی و پرسشها این چنینی هست. خب البته می توانست باشد ولی نسبت به این مقوله فکر شد که از این ظرفیت استفاده شود. مدل خوبی در درون کشور پیاده سازی بشود مسیر کشور رفت به سمت سازندگی در داخل امروز می بینیم که آمریکا آمده علیه این مسئله تصویر العمل نشان می دهد تحریم می کند آمریکا نمی رود نقطه ضعف ما رو تحریم کند می رود نقطه ی قوت ما را تحریم می کند.

وقتی که کسی که دشمن قسم خورده ی ما است می آید یک چنین مسیر حرکتی را نشان می دهد طبیعتاً باید عزم ما مدیران کشور را جهت اینکه برویم و این حوزه حمایت بکنیم. حوزه ای که رهبر معظم انقلاب هم روی آن تأکیددارند مدیر جمهور هم روی آن تأکیددارند که ما به جوانانمان توجه خاص کنیم این عرصه، عرصه جوانان است و بیایند کار بکنند. بیایند در واقع سرمایه گذاری ها را هدایت بکنیم موانع ارزش را برطرف بکنیم این اقدام اخیر دولت آمریکا اتفاقاً به ما نشان داد که این مسیری که داریم.

می رویم مسیر درستی است و باید با جدیت بیشتری هم پیگیری اش بکنیم ان شاءالله این اتفاقی که افتاده است بعضی ها را از خواب غفلت بیدار بکند. بیایند ان شاءالله کمک بکنند و من می بینم که این نسیم حمایت از این حوزه درواقع در حال وزیدن است ما سهم خودمان را در خدمات، در فضای مجازی، در صادرات درواقع بایستی از دنیا بگیریم و آن چیزی هم که ترسیدند آمدند این را از بین بردن می کنند و این برخوردها را دارند. این ناشی از این است که مسیر حرکتی ما مسیر درستی است این مسیر درست را باید تقویت بکنیم پیگیر حق وحقوق این ها باشیم موانعشان را هم در داخل برطرف بکنیم یکی از عزم های جدی ما روی این مسئله است و ان شاءالله این مسئله را با جدیت پیگیری می کنیم.

آیا پیگیری حقوقی هم صورت می گیرد؟

بله. آقای دکتر ظریف در حال حاضر در حال پیگیری هستند طبیعتاً در ابتدا ما بنایمان بر این می گذاریم که با فرآیند تعامل پرسشها را حل کنیم حتی اگر مورد نیاز باشد که مباحث حقوقی داشته باشیم از بابت این ها که پرونده را به صورت حقوقی پیگیری بکنند که کار شروع شده است این مسئله را بخواهیم احقاق حقوق خواهیم کرد.

آقای وزیر ممکن است که یک گرو کشی باشد؟

ممکن است بالاخره من عقبه ی عنوان را نمی دانم. منتهی ممکن است که این در یک درواقع نبرد اقتصادی بین کسانی که دوست دارند علاقه دارند بازار کشور عزیزمان ایران را جهت خودشان هم بکنند باشد. به هر صورت ما ملزم به این هستیم که احقاق حق این ها را انجام بدهیم این جزوه حداقل وظایف ما است و ما هم در حال پیگیری هستیم.

وقتی صحبت از شبکه ی ملی اطلاعات به میان می آید بعضی فکر می کنند که قرار است مدل کره شمالی رخ بدهد اینترانت جای اینترنت را بگیرد و همه چیز کنترل بشود؛ ایمیل ها چک شود و در واقع ارتباطات جهانی حداقل کنترل شده است باشد. این چقدر در مورد شبکه ملی اطلاعات صحت دارد؟

ما به دنبال چنین چیزی نیستیم. رسیدن به یک تعریف منطقی و اصولی از شبکه ی ملی اطلاعات که در قالب مصوبه ی شورای عالی اینترنت و سند تبیین الزاماتشان هستیم. اینترنت یکی از سرویس های شبکه ملی اطلاعات هست. شبکه ملی اطلاعات درواقع همان چیزی اسکه مردم استفاده می کنند. شما از اسنپ، از دیجی کالا، از آپارات، از فیلیمو، از ورزش۳ این ها دارند به شما خدمات می دهند. این ها بازیگران شبکه ملی اطلاعات هستند. آیا ما چقدر امروز ناراحت هستیم که ۱۰ تا اپلیکیشن ما از این فضا از بین بردن شدند؟ آیا ناراحت هستیم؟ چون بازیگران عرصه ی شبکه ی ملی اطلاعات ما درواقع دارند یک بخشی از بازار را از دست می دهند شبکه ملی اطلاعات شکوفایی اقتصاد ما در اینترنت هست. شبکه ملی اطلاعات با تعریف سابق در واقع به تاریخ پیوسته است.

شبکه ملی اطلاعات تعریفش همین است که امروز در قانون آمده و ما هم پیگیرش هستیم آن چیزی که امروز شما می بینید شبکه ی ملی اطلاعات است شبکه ی ملی اطلاعات هنگامی که زیاد محقق می شود که سرویس های داخلی زیاد و خدمات داخلی بیشتری به مردم داده بشود تولید این خدمات و سرویس ها باعث اشتغال زیاد می شود باعث زیاد کردن سرعت ثروت ملی ما درواقع خواهد شد. باعث این می شود که ما را تحریم کنند. یعنی اینکه ما داریم مسیر درست می رویم. شبکه ملی اطلاعات به معنای درستش این هست. آن کسی که تحریم می کند همان هم می آید القا می کند که ایرانی ها نروید سمت شبکه ملی اطلاعات. ابتدا ابزارش این است که القا کنند در شبکه ملی اطلاعات فلان اتفاق های تلخ قرار است صورت بگیرد. این هم از این حرف هایی است که می زنند ولی واقعیت چیز دیگری است.

شبکه ملی اطلاعات سند شکوفایی اقتصاد، سند شکوفایی نخبگان، سند شکوفایی اشتغال ما در عرصه ی اینترنت هست. رد نمی کنم که در دولت های قبل یک چنین نگاهی بوده است ولی عرض کردم از ابتدای دولت یازدهم یکی از بااهمیت ترین اتفاقاتی که در شورای عالی اینترنت رخ داد این مسئله بود. بنابر این ما باید تلاش بکنیم سلیقه ها را از این فضا دور بکنیم و نگذاریم مجدد یک عده ای به این عرصه ورود کرده و یک کارهایی بکنند تا در نتیجه آن ذهنیت، کسانی که به کشور عزیزمان ایران و ایرانی علاقه مند نیستند بیایند این فضا را ایجاد بکنند. ما باید از این عرصه حراست و صیانت بکنیم و اجازه بدهیم این رشد و شکوفایی انجام بشود.

در آخر مورد نیاز است هفته دولت را تبریک عرض کنم؛ هفته دولت یادآور یک اتفاق ی بزرگ و البته تلخ جهت ملت است و آن هم شهادت شهیدان رجایی و باهنر هست. خون شهید ثمره ی انقلاب را آبیاری می کند و باعث ثمر دهی انقلاب در کشور می شود. طبیعتاً ما این روز و یاد و خاطره ی آن شهدای بزرگوار را گرامی می داریم. این روز را به همه ی همکارانم در مجموعه ی دولت تبریک می گویم. دولت، تشکیل شده است از هجده وزیر، مدیر جمهور و معاونینش نیست؛ دولت تشکیل شده است از همه ی کارمندان است و به قولی می گویند شرف المکان و المکین. ارزش مجموعه ی دولت به همه جمعی است که در آن حضور دارند و ما قدر می دانیم همه ی زحمات همه ی عزیزان را در بدنه ی دولت کارمندان محترم دولت و امیدوار هستیم که همه با همدلی یکدیگر بتوانیم یک خدمات خوبی را به مردم کشورمانم بدهیم و درنهایت باعث رضایت مردم بشویم و هنگامی که مردم از ما راضی باشند ما به هدفمان رسیدیم. این روز را خدمت همه همکاران خودم در مجموعه دولت تبریک عرض می کنم و جهت همه ی کارمندان عزیز و آرزوی سلامتی و بهروزی جهت همه ارزش دارم.

پایگاه اطلاع رسانی دولت

واژه های کلیدی: اشتغال | اطلاعات | اطلاعات | شبکه ملی اطلاعات | اخبار اجتماعی


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz